Inwestujemy tylko w sprawdzone i pewnie rozwiązania technologiczne, ponieważ zależy nam aby nasze inwestycje sprawdzały się przez lata. Budujemy kilometry nowych sieci trakcyjnych, ale modernizujemy także starsze odcinki poprawiając ich parametry zasilania i zwiększając przepustowość linii. Naszym priorytetem jest Program Modernizacji Układów Zasilania (MUZa), za który spółka jest odpowiedzialna nieprzerwanie od 2011 roku. W latach 2011-2020 w ramach MUZy zrealizowano projekty o wartości ponad 2 mld zł. Do 2025 r. przeznaczymy 4,4 miliarda zł na inwestycje w infrastrukturę niezbędną do zasilania polskiej kolei
Jakość świadczonych usług oraz zapewnienie niezawodności zasilania jest naszym głównym celem. Jednym z kluczowych parametrów w tym obszarze jest SAIDI (System Average Interruption Duration Index), czyli wskaźnik przeciętnego systemowego czasu trwania przerwy długiej wyrażony w minutach na odbiorcę na rok. Maksymalne obniżenie SAIDI, czyli krótsze przerwy w zasilaniu są naszą ambicją. Wskaźnik SAIDI obniżyliśmy od 2017 roku o prawie 40% stosując innowacyjne rozwiązania techniczne, wysokiej jakości urządzenia oraz wyposażania obiektów w urządzenia zdalnie sterowane oraz elementy inteligentne usprawniające pracę sieci i monitorowanie jej stanu.
SAIDI
(System Average Interruprion Duration Index) wskaźnik przeciętnego systemowego czasu trwania przerwy długiej wyrażony w minutach na odbiorcę na rok
Do naszych najważniejszych interesariuszy zaliczamy tych, z którymi mamy najczęstsze i najgłębsze relacje. Są to pracownicy, klienci, dostawcy i podwykonawcy oraz organizacje branżowe i organizacje publiczne (tj. URE i UTK). Utrzymujemy stały kontakt nie tylko z tymi, którzy wpływają na nasza działalność, ale także z organizacjami i instytucjami, które odczuwają wpływ podejmowanych przez nas działań.
Naszym priorytetem jest zadowolenie naszych Klientów. Badamy je za pomocą wskaźnika NPS pokazującego poziom satysfakcji klienta bazującego na skłonności do rekomendacji marki, produktu lub usługi.
W 2020r. odnotowaliśmy spadki wskaźnika NPS, spowodowane zapewne trudnymi decyzjami biznesowymi w obliczu pandemii COVID-19. Wierzymy jednak, że dalsze, konsekwentne budowanie wzajemnych relacji zgodnie z naszą misją „Wspieramy rozwój polskiej kolei” przełoży się także na wzrost wskaźnika NPS w kolejnych latach.